Implementace
Implementace se standardně skládá z několika následujících kroků a ke konkrétnímu projektu je vypracován konkrétní harmonogram.
Typické kroky a milníky realizace ERP řešení:
Diagnostika
Dobře pochopit prostředí společnosti a identifikovat oblasti vyžadující zlepšení:
– sestavení týmu zákazníka
– vedoucí týmu a odpovědní řešitelé za jednotlivé oblasti
– podrobný sběr informací o:
- procesech
- zvyklostech
- tiskových výstupech
- specifických požadavcích
- ostatních systémech nutných pro integraci
Forma: místní šetření, vzorky dat, vzory reálných dokumentů, ideové návrhy požadavků.
Návrh řešení
Rozpracování definovaných požadavků jako zadání pro konzultanty a programátory podle požadavků a očekávání zákazníka.
- parametrizace
- speciální úpravy (integrace, nové funkce, úpravy,…)
- konverze údajové základny
Stanovení podmínek pro změny především v hlavním procesu (standard, rychlá změna,…).
Forma: workshopy, diskuse s klíčovými uživateli a celého týmu.
S růstem Vaší společnosti ...
roste i informační systém myGEM®
Příprava softwarového řešení
Zapracovat specifické požadavky do softwaru:
- dopracování speciálních požadavků dle návrhu řešení
- testování a kontrola
- rozbor údajové základny
Forma: analytické, programátorské a kontrolní práce.
Implementace a školení
Zajistit osvojení nástroje pro hlavní proces včetně specifických požadavků:
- zkušení konzultanti vysvětlí komplexní systém po jednotlivých částech a průběh celé zakázky
- školení managementu, správce, uživatelů,… vede efektivně k pochopení a osvojení nástroje pro řízení hlavního procesu a ekonomických modulů
- společně s Vámi nastavují a kontrolují úroveň údajové základny
- zkušební provoz celého systému
- uvolnění systému do rutinního provozu
Forma: podrobný plán implementace, školení.
Provozování a údržba
Zajistit stabilní provoz a rozvoj systému:
- stanovení způsobu účasti dodavatele vzhledem k požadavkům klienta
Zajištění stabilního provozu – helpdesk:
- hot-line
- režim 7x24, nebo jiný
- rozvoj systému (update, upgrade)
- možnost provozovat systém jako SaaS (on Demand)
Podpora klienta při řešení mezních situací. Shoda s legislativou státu kde je IS provozován.
Monitorování potřeb klienta a změn procesů tak, aby nastavení sw nástroje (parametrizace,…) zlepšovalo efektivitu procesů.