Implementace IS myGEM - HOFFMANN

Implementace IS myGEM - HOFFMANN

KOVOVÝROBA HOFFMANN, s. r. o.

Situace:

Společnost Kovovýroba Hoffmann s.r.o. je ryze českou rodinnou firmou se silnou tradicí. Její specializací je výroba karosářských dílů a výroba lisovacích – tvářecích nástrojů pro automobilový průmysl. Zaměřuje se zejména na prototypovou výrobu. Jsou schopni navrhnout a zkonstruovat lisovací – tvářecí nástroje tak, aby výsledný díl odpovídal požadovaným tolerancím. Dokáží vyrobit lisovací nástroje, jimiž tváří plechy, a to až o velikosti celé postranice osobního vozu. Jednotlivé karosářské plechové díly pak dovedou precizně sestavit do podsestav a sestav. Vše co vyrábí, umí s vysokou přesností změřit. Společnost si je vědoma neustále se zvyšujících požadavků na zajištění kvality výrobků a služeb, jakož i potřeby ochrany životního prostředí. Je držitelem certifikátu managementu jakosti a environmentu.

Výchozí stav:

Před nasazením nového informačního systému myGEM nebyl systém propojen se systémem PDM SmarTeam a CATIA. Neumožňoval pružně řídit změny podle dodatečných požadavků zákazníka a monitorovat jejich průběh.

Cíle implementace:

Základním požadavkem pro implementaci nového podnikového informačního systému bylo propojení se systémem SmarTeam
a CATIA.

Řešení myGEM:

K řízení výrobních činností byl implementován systém myGEM, který je on-line propojen se systémem SmarTeam a 3D návrhovým systémem CATIA. Cílem tohoto řešení je urychlit předvýrobní etapy a zajistit bezchybné řešení změn při realizaci výrobků. Dále byly vyvinuty speciální miniaplikace pro řízení v komunikace mezi obchodem a výrobou plechových dílů, propojení na skladový systém KARDEX Remstar, monitorování a vizualizace výroby. Jsou využity následující moduly: Logistika Prodej, Logistika Nákup, Technická příprava výroby, Plánování a řízení výroby, Evidence výroby. Moduly jsou integrované, zpracování je v režimu on-line.

Harmonogram prací:

Diagnostika požadavků z procesu, návrh řešení, implementace a školení, zpracování postupů pro jednotlivé procesy (délka
12 měsíců).

Počet uživatelů:

Přibližně 30 aktivních uživatelů: obchodníci, konstruktéři, technologové, vedoucí výroby, pracovníci expedice, fakturace, výrobní controlling, ekonomika.

Přínosy:

  • systémové řízení změn a pružná reakce na měnící se požadavky zákazníka
  • systémové řešení vnitřní komunikace s využitím objektů informačního systému
  • zlepšení monitorování realizace konkrétních zakázek a výrobků
  • kvantitativní přínosy (zkrácení průběhu zakázky, zvýšení produktivity práce,…)

Citace:

Mgr. Marek Hoffmann, jednatel

"... informační systém myGEM řeší zpracování nabídek, vztah se zákazníkem a evidenci, plánování a vyhodnocení zakázek. Obchodníkovi umožňuje řídit změny podle dodatečných požadavků zákazníka a monitorovat jejich průběh ... myGEM řeší průběh zakázky a systém změn včetně propojení PDM SmarTeam a CATIA. Tohoto dodavatele jsme si vybrali na základě dobrých zkušeností z oblasti řízení obchodu
a výroby, pružnou reakci při řešení specifických požadavků a znalosti našich procesů ..."

Profil zákazníka

KOVOVÝROBA HOFFMANN, s.r.o.
Dědina 959,
687 22 Ostrožská Nová Ves
Tel.: +420 572 420 612
E-mail: hoffmann@uh.cz
http://www.kvhoffmann.cz

Společnost KOVOVÝROBA HOFFMANN, s.r.o., byla založena v roce 1996. Je výrobcem lisovacího nářadí a karosářských dílů, především pro zahraniční zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V současné době společnost zaměstnává přibližně 220 zaměstnanců.

Společnost si je vědoma neustále se zvyšujících požadavků na zajištění kvality výrobků a služeb, jakož i potřeby ochrany životního prostředí. Je držitelem certifikátu managementu jakosti a environmentu.